تاریخچه ی سقف متحرک استخر

تاریخچه سقف متحرک استخر

تاریخچه سقف متحرک استخر همراه با بیان قیمت سقف متحرک استخر و مزایای سقف متحرک استخر و سقف استخر 


در انتهای مقاله لینک محاسبه آنلاین قیمت سقف متحرک استخر قرار داده شده است
مقاله سقف متحرک استخر پلی کربنات

سقف متحرک استخر یکی از ابتکارات مهم در صنعت استخرسازی است که به وسیله آن می‌توان در مورد استفاده از فضاهای استخری صحبت کرداین فناوری نوآورانه و عملکرد برتر، به استخرها این امکان را می‌دهد تا به صورت خودکار و با کمترین زمان ممکن فضای داخلی خود را تغییر دهند و از آنها بیشتر بهر را ببرند.

تاریخچه سقف متحرک استخر به دوران باستان بازمی‌گردد. در آن زمان، استفاده از استخرها به عنوان یک فضای تفریحی و آبگرم برای نظامیان و اشراف عادی و معمول بود. اما برای مردم عادی خیر! با گذر زمان و بهبود فناوری، نیاز به استفاده از فضاهای استخری بیشتر احساس شدبه همین دلیل، سازندگان استخرها به دنبال راه‌حل‌هایی بودند که فضاهای استخری بر اساس نیازهای مختلف تغییر پیدا کند و هم مردم عادی بتوانند از استخر استفاده کنند و هم اعیان و اشراف زادگان بیشترین تفاوت را بادیگران داشته باشند به هر حال نظام سرمایه داری برای چنین موضوعی باید برنامه داشته باشد نمی شود که امکانات برای همگان یکسان باشد و باید تفاوت آشکاری در میان جامعه وجود داشته باشد تا فرق غنی و فقیر مشخص گردد.

مقاله قیمت سقف متحرک استخر

سقف متحرک استخر و مزایای آن

اما در دهه‌های اخیر، با پیشرفت فناوری و علم، به راحتی از سقف متحرک استفاده می‌کنیماین فناوری به ما اجازه می‌دهد تا با یک کلیک ساده، سقف استخر را باز یا بسته کنیم ببندیم و این امکان را به ما می دهد تا در فصل سرد سال، استخر را بسته و در فصل گرم سال، آن را باز کنیم.

با گذشت زمان و ورود به عصر انرژی و سوخت های فسیلی استفاده از سقف متحرک استخر بیشتر به چشم خورد چرا که تأثیر قابل توجهی بر مدیریت انرژی استخر دارد. با تنظیم سقف استخر بر اساس نیازهای خود، هوا و دما، می‌توان به طور موثری از انرژی های مدنظر صرفه جویی کرده و استفاده بهینه و صرفه جویی لازم را برد. به عنوان مثال، در فصل‌های سرد سال، با بستن سقف استخر و استفاده از سیستم گرمایش، می‌توان از انرژی صرفه‌جویی کرد و در فصل‌های گرم سال، با باز کردن سقف استخر و استفاده از نور خورشید، می‌توان از انرژی خورشیدی بهره‌برداری کرد.

با توجه به تکنولوژی پیشرفته و عملکرد برتر سقف متحرک استخر، این ابتکار به طور گسترده‌ای در سراسر جهان پذیرفته شده است. امروزه، استخرهایی که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند، در مجموعه‌های تفریحی، هتل‌ها، ورزشگاه‌ها و حتی منازل خصوصی همچون باغ و ویلا نهایت استفاده را می برند. این استخرها با توجه به نیازهای مختلف کاربران، قابلیت تغییر شکل و ابعاد را دارند و برای هر فعالیت خاصی می‌توانند بهینه شوند.

در نتیجه، سقف متحرک استخر به عنوان یک نوآوری در صنعت استخرسازی، توانسته است تا به صورت گسترده‌ای در سراسر جهان پذیرفته شود. این تکنولوژی نه تنها به مدیریت بهینه فضاهای استخری کمک می‌کند، بلکه با توجه به انرژی صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع طبیعی، نقش مهمی در حفظ محیط زیست نیز دارد. چرا که در مصرف آب نیز صرفه جویی های لازم صورت میپذیرد. با توجه به پیشرفت فناوری، می‌توان انتظار داشت که در آینده، این تکنولوژی بیش از پیش بهبود یابد.

بعد از ضعیف شدن نظام سرمایه داری و تغییر رویکرد و دست کشیدن از چنین حوزه ای این امکان پدید آمد که استخر های عمومی در سطح شهر فعال شوند تا انها نیز از تفریحات عیان و اشراف بهرمند شوند چرا که استخرها از دیرباز به عنوان یکی از مهمترین سازه‌های شهری و فضاهای تفریحی محسوب می‌شدند. این سازه‌ها نه تنها به مردم امکان استفاده از آب و شنا را می‌دهند، بلکه می‌توانند به عنوان مراکزی برای تفریح و سرگرمی عمومی نیز عمل کنند و باز این موضوع به نفع نظام سرمایه داری و صاحب چنین تجارتی است. در طول سالها، تکنولوژی و طراحی استخرها تغییر کرده و بهبود یافته است. یکی از نمونه‌های مهم این پیشرفت‌ها، سقف متحرک استخر است که در این مقاله به بررسی تاریخچه و تکنولوژی آن میپردازیم.

سقف استخر ارزان

انواع سقف استخر

استفاده از سقف متحرک در استخرها ایده‌ای نوآورانه است که به طور گسترده ای در دهه ۱۹۶۰ میلادی مورد استفاده قرار گرفت. این پیشرفت در طراحی استخرها، امکان ایجاد فضایی چندمنظوره را در این سازه‌ها فراهم کرد. سقف متحرک استخر به وسیله یک سیستم مکانیکی قابل تنظیم است که همانطور که گفته شد می‌تواند بر اساس نیازهای مختلف استخر، باز و بسته شود. این سیستم معمولاً شامل ریل‌هایی است که در اطراف استخر نصب می‌شوند و بر روی آنها قطعات سقف قرار می‌گیرند. با استفاده از این سیستم، می‌توان سقف استخر را در هنگام بارش باران یا هوای بد، بسته و در هنگام آب و هوای خوب و نیاز به نور طبیعی، باز کرد.

علاوه بر این، سقف متحرک استخر به عنوان یک عنصر طراحی زیبا و جذاب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و با طراحی مدرن درآمیخته است که با استفاده از این سیستم، استخرها می‌توانند به صورت یک فضای باز و آزاد یا یک فضای بسته و محافظت شده طراحی شوند. که با این موضوع این امکان به طراحان استخر اجازه می‌دهد تا با توجه به محیط اطراف و نیازهای کاربران، طرحی منحصر به فرد برای استخر خلق کنند.

به همین منظور شرکت پوشش های تمدن در خدمت شماست که طرحی نو بیافریند و سازه ای متناسب با دیزاین و سلیقه‌ی شما طراحی کند.

سایت تمدن و اجرای سقف متحرک استخر

مزایای سقف استخر | همه چیز درمورد سقف استخر

در سال 1869، پیترو باریکو استخر شناور ساخته شده در مقابل موراتزی را توصیف کرد ، شبیه به استخرهای امروزی در برلین و دیگر شهرهای بزرگ جهانپایان آن سازه توسط سیل پو تعیین شد. هزینه ورودی 60 سنت "شامل تهیه شلوار بوم و کتانیلازم برای حمام کردنبرای 20 جلسه شنا 80 لیره و برای 10 جلسه 45 لیره پرداخت می کردند.

در کتابی  می خوانیم که در قرن نوزدهم مناطق بسیار محبوب دیگری در تورین ایتالیا برای کسانی که می خواستند شنا کنند وجود داشت، که با یک سکه هر کسی می‌تواند حمام کند و شنا کند در توصیف تورین ایتالیا  و اشاره به آسیاب‌هایی است که قبلاً جایی بوده‌اند که امروزه پل اومبرتو اول نامیده شده و Corso Vittorio Emanuele II را به Corso Moncalieri متصل می‌کند.

مدت ها بود که مردم تورین برای شنا و طراوت به نقاط مختلف پو می رفتند ، و در دریا یا دریاچه ها یا در نهرها و رودخانه های خارج از شهر به شنا می پرداختندباریکو در این باره مینویسد فصل تمرینات حمام و شنا از ژوئن شروع می شود و در ماه آگوست به پایان می رسد. در سراسر شهر چندین حمام وجود دارد و در برخی از آنها درمان های هیدروپاتیک داده می شود . قیمت ها از 1.25 لیره برای یک حمام ساده تا 20 لیر برای شنا کردن متغیر بود

رشد شهر، جمعیت و صنعت پس از آن باعث پایان حمام کردن در پو شد، مگر در موارد نادر و نه همیشه داوطلبانه، اما رابطه بین تورین و شنا قطع نشد.

در میان استخرهای ساخته شده در منطقه شهرداری ، مهمترین استخری که هنوز وجود دارد، استخر مونومنتال در استادیوم المپیکو گراند تورینو است. این ورزشگاه بین اکتبر 1932 و آوریل 1933 همزمان با ورزشگاه مورد نظر موسولینی ساخته شد و به مناسبت بازی های ساحلی به نام او نامگذاری شد.

دیگر مقالات سایت تمدن

در تورین ایتالیا در واقع بخشی وجود دارد که به اصطلاح "سه دوقلواست : لیدو، استخر شنای فرانسوی در Strada Antica di Collegno و استخر شنای لومباردی در خیابان همناماین نام یک پروژه واحد برای سه کارخانه است که در اوایل دهه 1980 توسط شرکت Ronco Piscine به نمایندگی از شهرداری تورین در زمانی که دیگو نوولی شهردار بود، ساخته شد. این پروژه که 900 میلیون لیره هزینه داشت، با الهام از یک ابتکار برای توسعه ورزش های ساختمانی و شنا که در آن سال ها در فرانسه متولد شد، ساخته شد و امکان ساخت سه استخر شنا با سقف های مسطح و کشویی را فراهم کرد که در تابستان از آنها برای آموزش شنا استفاده می شود و در زمستان تبدیل به استخرهای مسقف می شدند.
مــــحـــاســـبـــه آنـــلـــایـــن

استعلام قیمت

شما کارفرمایان عزیز جهت استعلام قیمت می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار نموده و ابعاد استخر و سازه مد نظر خود را بیان فرمایید تا قیمت سریعا توسط کارشناسان ما به شما اعلام گردد اما به طور کلی قیمت دقیق و نهایی زمانی مشخص می شود که تمام نکات بالا رعایت شده باشد و مهندسین ما از پروژه شما بازدید به عمل آورده باشند هر چند که هنگام بیان ابعاد ارسال فیلم یا عکسی از محل پروژه کارشناسان ما را جهت راهنمایی هر چه بهتر کمک می کند.
در همین سایت در بخش محاسبه هزینه با وارد کردن ابعاد استخر و دیگر موارد قیمت سریعا به شما اعلام می گردد.
محاسبه هزینه سقف استخر

درباره شرکت

شرکت پوشش های متحرک تمدن در اجرا و استفاده از بهترین متریال حرف اول را می زند. شما همراهان گرامی می توانید با کارشناسان مجرب و زبده ما جهت طراحی، مشاوره، بازدید، اجرا و نصب سازه سقف متحرک استخر تماس برقرار نموده تا اطلاعات لازم بالاخص برآورد هزینه سازه در سه مدل برقی، دستی و ثابت را در اختیار شما قرار دهند.

تمدن همراه شماست!

ارتباط با ما:

 اتوبان کرج قزوین خروجی پل کردان خیابان علیخان سلطان جنب یاس17 

شماره تماس + واتساپ: 09120463001

X منوی اصلی سایت
منوی اصلی