چگونه از پوشش سقفی خود مراقبت کنیم؟

از آن جایی که هر متریالی جهت بالا ماندن کیفیت و طول عمر خود نیاز به نگهداری دارد پوشش های متحرک که به صورت مکانیکی عمل می کنند نیز احتیاج بیشتری به مراقبت و نگهداری دارند؛ به طور کلی چند نوع پوشش داریم؛ پوشش متحرک دستی، پوشش متحرک اتوماتیک و همینطور پوشش ثابت؛ به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم توجه فرمایید؛ در صورت رعایت مواردی که ذکر می شود، طول عمر پوشش خود را افزایش می دهید و می توانید سقف متحرک بادوام تر با طول عمر بیشتری را داشته باشید.


پوشش سقف ثابت استخر 


در پوشش های ثابت، باید توجه داشته باشید که جهت شستشو و نظافت ورق های پلی کربنات از مواد شوینده ای که الکل دار هستند استفاده نشود و همینطور از بنزین یا تینر جهت تمیز کردن ورق ها یا مقاطع الومینیوم به هیچ عنوان استفاده نکنید.  استفاده از مواد نفتی مثل بنزین و...باعث زرد شدگی، آلومینیوم و ورق های پلی کربنات می شود. ورق های پلی کربنات یک طرف یو وی هستند و در یک سمت آن ها هفت میکرون مواد یو وی استفاده شده تا در صورت تابش نور مستقیم افتاب آسیب نبینند؛ در صورت استفاده از مواد شوینده الکل دار یا مشتقات نفتی لایه ی یو وی از بین رفته و پس از گذشت چند ماه به مرور ورق ها تغییر رنگ داده و دچار پوسیدگی می شود.


 پوشش سقف متحرک دستی 


باید توجه داشته باشید، قبل از باز و بسته کردن پوشش های دستی از خالی بودن مسیر ریل ها مطمئن شوید؛ جهت باز کردن پوشش ها اگر پوشش دارای درب آکاردئون می باشد، ابتدا درب ها را باز نمایید و سپس استوپر های نگهدارنده پوشش را باز نمایید و از دو سمت پوشش به صورت همزمان پوشش را به سمت انتها هدایت نمایید و در طول مسیر به نفر مقابل توجه فرمایید تا با فشار یکسان، پوشش را جمع کنید. توجه کنید که در زمان بستن پوشش حتما درب ها و استوپر های پوشش را ببندید؛ که در صورت وزش باد های شدید، پوشش شما دچار آسیب نشود. 


پوشش سقف متحرک اتوماتیک 


پوشش های اتوماتیک، نسبت به پوشش های دستی بسیار حساس تر هستند و مراقبت بیشتری می خواهند؛ زیرا زمانی که پوشش به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود، در صورت وجود اشیای خارجی در مسیر ریل ها پوشش از ریل خارج می شود. پس حتما دقت نمایید که در مسیر ریل ها هیچ گنه شی خارجی وجود نداشته باشد؛ در زمانیکه شما دکمه ی ریموت کنترل را فشار می دهید، پوشش در ابتدا و انتها به صورت اتوماتیک توقف می نماید اما توجه فرمایید حتما در مدت زمان باز یا بسته شدن پوشش به همراه ریموت کنترل در کنار پوشش بایستید تا در صورت بروز هر گونه مشکل فورا دکمه ی استوپ را فشار دهید.
X منوی اصلی سایت
منوی اصلی